Hausfrau

Nu är bollen i rullning.
Vi har haft försäkringsgubbar, snickare och rörmockare hos oss i veckan. Det har väl inte hänt så himla mycket än. Mest planering och funderingar, men fasen vilken energi man har fått! Det som vi vet nu är att vi kommer behöva byta golvet i hallen, sen får vi se allt eftersom de river. Vattenberedaren ska flyttas, och om det inte går på allt för många tusen så kommer vi dessutom att flytta ner den i källaren så att vi slipper ha aset i köket! Sen vill man ju byta tapet och lister i hallen när man liks måste byta golv. Och tar vi bort beredaren så kommer vi måsta sätta dit ett skåp och bänkskiva vilket gör att man vill byta luckor, bänkskiva, sätta kakel, färg tapeter och gud vet allt! Jag törs snart inte tänka längre för jag kommer bara på nya saker att göra. Typiskt bara att allt skulle komma NU, när Tobbe är föräldraledig och jag arbetslös. Han har inte fått sina pengar från FK och jag har inte fått et öre ifrån min a-kassa än. Så nu är det fattigt..


Jaja..
Som sagt, energin flödar :P  Jag har diskat, städat, tvättat, bakat och lagat gammal hederlig husmanskost. Vi har städat garage, källare och är nu inne på lekrummet. Ikväll tar vi ner datorn i källarn..
ADJÖ!


Kommentarer
Postat av: my

fyfan vilken röra det blev, vatten är dödligt för hus, spec eftersom det gärna kan ligga där och gro länge eftersom man inte hör det... :/ tur ni tog det snabbt!



Ni har då iallfall upptäckt hur det verkligen är att vara husägare fniss



Det kommer ju fan bli som ett heeeelt nytt hus!

då är det bara den halv-coola tapeten i vardagsrummet kvar, men det gör ju inget :D

2009-10-02 @ 07:04:11
URL: http://porslind0cka.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0